Technologie Dynastar
Přehled Technologií Dynastar



TECHNOLOGIE AUTODRIVE
Dynastar vyvinul AUTODRIVE technologii – koncepci, která přináší mimořádné zvýšení užitných vlastností lyží všech kategorií. Vzniká tak nová dynamika lyžování, která propůjčuje moderní jízdě po hraně nový rozměr – přesné nasazení a najetí oblouku, dokonalý přenos sil při vedení oblouku, zrychlení v jeho konci, vysoká celková stabilita lyže, dokonalé držení na ledu. Tajemství technologie AUTODRIVE spočívá v integraci tříkonstrukčních technologií (skořepinová špička, klasická sendvičová konstrukce středu a patky lyže s bočními stěnami, kluzně uchycená deska) do jedné lyže společně s unikátní konstrukcí desky.
Integrace tří konstrukčních technologií

[1] ŠPIČKA. Přesné vedení lyže v obou směrech ohybu
– ve zkutu a ve flexi. Zachování energie, stabilita
po celé délce, vynikající hranění, předvídatelnost.
[2] DESKA. Kluzně uchycená podložka vázání pro optimální
vedení lyže do oblouku, nižší úsilí pro ovládání,
kontrola přesnosti.
[3] PATKA. Způsobuje akcelerační efekt, který zajistí
rychlý přechod do dalšího oblouku bez ztráty rychlosti
a kontroly průběhu oblouku – nedochází ke
smyku lyže, ta jede stále po hraně. Kontrola, silná
podpora akcelerace při výjezdu z oblouku.
TECHNOLOGIE AUTODRIVE FLUID
Nová technologie Autodrive Fluid dodává jízdě energii a přesnost. Umožňuje přirozenější průhyb lyže a zve tak lyžaře do dosud nepoznaného světa carvingu. Systém Autodrive Fluid nejen optimalizuje všechny fáze oblouku (pevnější držení a účinnější zpětná reakce), ale také zdokonaluje propojení jednotlivých mechanických prvků lyže (špička, střed, patka) i jednotlivých fází oblouku (zahájení, vedení a ukončení).

[1] a) Střední deska: propojuje tři mechanické prvky lyže.
b) Gumový tlumič nárazů
[2] a) Deska je při zahájení oblouku v těsném spojení se skořepinou lyže a umožňuje její přesné ovládání.
[3] Deska z titanalu funguje jako zvýšené bočnice a díky své pevnosti umožňuje účinný přenos sil.
[4] V oblouku se deska volně prohýbá a umožňuje přesné ovládání průhybu lyže.
[5] Jakmile se uvolní zatížení lyže, stlačená pružina přenese veškerou akumulovanou energii do patky.
Technologie Autodrive
[1] AUTODRIVE FLEX
Závodní deska používá patentovanou technologii
spojující skořepinovou a sendvičovou konstrukci
lyží s různě vysokými bočnicemi, osazených dvoudílnou propojenou deskou. Energie
akumulovaná ve středu lyže pod botou působí
cíleně ve třech směrech a dodává lyži vynikající
držení a stabilitu v oblouku. Výsledným efektem
je přesnost, skvělé držení a razantní výjezd
z oblouku.

[2] AUTODRIVE REBOUND SYSTEM
Technologie Autodrive s titanalovou nebo kompozitovou
deskou. Mezi desku a lyže jsou navíc
přidány 4 vložky z polymeru (Rebound System),
které pracují v podstatě na principu pružiny nebo
vzduchového polštáře. Tlumí nárazy, při nájezdu
do oblouku „vstřebávají“ energii a při výjezdu
z něj ji naopak uvolní. Přednosti – vyšší akcelerace
při v˘jezdu z oblouku, v˘borné tlumení, perfektní
kontakt lyže se sněhem, přesnost.

[3] AUTODRIVE SD
Propojení sendvičové a skořepinové konstrukce.
Charakter konstrukce umocňuje schopnost
materiálů, z nichž je lyže vyrobena, pohlcovat
nepříjemné vibrace a nerovnosti. Zvlášť tvarovaná
patka lyže umožňuje stálou kontrolu lyže
a způsobuje akcelerační efekt. Přednosti – perfektní
držení na ledu, přesné ovládání v průběhu
celého oblouku, vyšší jistota i ve vysoké rychlosti
a na ledu.

[4] AUTODRIVE W EXCLUSIVE
Technologie určená výhradně pro ženy, kombinující
skořepinovou a sendvičovou konstrukci
u většiny modelů s dvoudílnou deskou, jež zlepšuje kontakt lyže se sněhem. Výsledkem je lepší kontrola nad lyžemi, snadné a příjemné ovládání
a tedy i požitek s minimem námahy.
Tvarování patky lyže napomáhá k lepší předozadní
rovnováze. Zvýšená vertikální bočnice
přesně odpovídá způsobu, jímž ženy typicky promítají
tlak do hran lyží.

[5] AUTODRIVE FLUID
NOVÁ Technologie Autodrive Fluid nejen optimalizuje
všechny fáze oblouku (pevnější držení
a účinnější zpětná reakce), ale také zdokonaluje
propojení jednotlivých mechanických prvků lyže
(špička, střed, patka) i jednotlivých fází oblouku
(zahájení, vedení a ukončení).
