Gamisport Cup 2016
Tipy na vánoční dárky pro sportovce

Technologie Dynastar

 

Přehled Technologií Dynastar

 

 

TECHNOLOGIE AUTODRIVE

Dynastar vyvinul AUTODRIVE technologii – koncepci, která přináší mimořádné zvýšení užitných vlastností lyží všech kategorií. Vzniká tak nová dynamika lyžování, která propůjčuje moderní jízdě po hraně nový rozměr – přesné nasazení a najetí oblouku, dokonalý přenos sil při vedení oblouku, zrychlení v jeho konci, vysoká celková stabilita lyže, dokonalé držení na ledu. Tajemství technologie AUTODRIVE spočívá v integraci tříkonstrukčních technologií (skořepinová špička, klasická sendvičová konstrukce středu a patky lyže s bočními stěnami, kluzně uchycená deska) do jedné lyže společně s unikátní konstrukcí desky.

Integrace tří konstrukčních technologií

[1] ŠPIČKA. Přesné vedení lyže v obou směrech ohybu – ve zkutu a ve flexi. Zachování energie, stabilita po celé délce, vynikající hranění, předvídatelnost.
[2] DESKA. Kluzně uchycená podložka vázání pro optimální vedení lyže do oblouku, nižší úsilí pro ovládání, kontrola přesnosti.
[3] PATKA. Způsobuje akcelerační efekt, který zajistí rychlý přechod do dalšího oblouku bez ztráty rychlosti a kontroly průběhu oblouku – nedochází ke smyku lyže, ta jede stále po hraně. Kontrola, silná podpora akcelerace při výjezdu z oblouku.

 

 

TECHNOLOGIE AUTODRIVE FLUID

 

Nová technologie Autodrive Fluid dodává jízdě energii a přesnost. Umožňuje přirozenější průhyb lyže a zve tak lyžaře do dosud nepoznaného světa carvingu. Systém Autodrive Fluid nejen optimalizuje všechny fáze oblouku (pevnější držení a účinnější zpětná reakce), ale také zdokonaluje propojení jednotlivých mechanických prvků lyže (špička, střed, patka) i jednotlivých fází oblouku (zahájení, vedení a ukončení).

[1] a) Střední deska: propojuje tři mechanické prvky lyže.
b) Gumový tlumič nárazů
[2] a) Deska je při zahájení oblouku v těsném spojení se skořepinou lyže a umožňuje její přesné ovládání.
[3] Deska z titanalu funguje jako zvýšené bočnice a díky své pevnosti umožňuje účinný přenos sil.
[4] V oblouku se deska volně prohýbá a umožňuje přesné ovládání průhybu lyže.
[5] Jakmile se uvolní zatížení lyže, stlačená pružina přenese veškerou akumulovanou energii do patky.

 

Technologie Autodrive

 

[1] AUTODRIVE FLEX
Závodní deska používá patentovanou technologii spojující skořepinovou a sendvičovou konstrukci lyží s různě vysokými bočnicemi, osazených dvoudílnou propojenou deskou. Energie akumulovaná ve středu lyže pod botou působí cíleně ve třech směrech a dodává lyži vynikající držení a stabilitu v oblouku. Výsledným efektem je přesnost, skvělé držení a razantní výjezd z oblouku.

[2] AUTODRIVE REBOUND SYSTEM
Technologie Autodrive s titanalovou nebo kompozitovou deskou. Mezi desku a lyže jsou navíc přidány 4 vložky z polymeru (Rebound System), které pracují v podstatě na principu pružiny nebo vzduchového polštáře. Tlumí nárazy, při nájezdu do oblouku „vstřebávají“ energii a při výjezdu z něj ji naopak uvolní. Přednosti – vyšší akcelerace při v˘jezdu z oblouku, v˘borné tlumení, perfektní kontakt lyže se sněhem, přesnost.

[3] AUTODRIVE SD
Propojení sendvičové a skořepinové konstrukce. Charakter konstrukce umocňuje schopnost materiálů, z nichž je lyže vyrobena, pohlcovat nepříjemné vibrace a nerovnosti. Zvlášť tvarovaná patka lyže umožňuje stálou kontrolu lyže a způsobuje akcelerační efekt. Přednosti – perfektní držení na ledu, přesné ovládání v průběhu celého oblouku, vyšší jistota i ve vysoké rychlosti a na ledu.

[4] AUTODRIVE W EXCLUSIVE
Technologie určená výhradně pro ženy, kombinující skořepinovou a sendvičovou konstrukci u většiny modelů s dvoudílnou deskou, jež zlepšuje kontakt lyže se sněhem. Výsledkem je lepší kontrola nad lyžemi, snadné a příjemné ovládání a tedy i požitek s minimem námahy. Tvarování patky lyže napomáhá k lepší předozadní rovnováze. Zvýšená vertikální bočnice přesně odpovídá způsobu, jímž ženy typicky promítají tlak do hran lyží.

[5] AUTODRIVE FLUID
NOVÁ Technologie Autodrive Fluid nejen optimalizuje všechny fáze oblouku (pevnější držení a účinnější zpětná reakce), ale také zdokonaluje propojení jednotlivých mechanických prvků lyže (špička, střed, patka) i jednotlivých fází oblouku (zahájení, vedení a ukončení).